Kawa pomarańczowa

/
0 Comments

Zastanawialiście się w ilu miejscach na świecie piliście już kawę? Ja próbowałam jej w Turcji, Grecji, Austrii, Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Ukrainie, Serbii, Chorwacji, Czarnogórze i w kilkudziesięciu (a może kilkuset?) miejscach w Polsce. Najlepiej wspominam wersję turecką - przez wyjątkowy smak i intensywność - oraz tę na Ukrainie. Podczas naszych wizyt we Lwowie raczyłam się nią w wielu miejscach. Do dziś wspominam maleńką kawiarnię, w której były tylko dwa, okrągłe stoliczki, stara waga i drewniane kredensy zapełnione słojami z ziarnami kawy. Można było tam dostać zarówno te, które kosztowały 10 hrywien (za 100g!) jak i te, które kosztowały 1000. Niestety w ciągu półtorej roku, pomiędzy naszymi dwoma wizytami w mieście, kawiarnia została zlikwidowana, a pomieszczenie powiększone - aktualnie znajduje się tam jedna z wielu knajp z jedzeniem europejskim. Jeśli kiedyś będziecie mieli okazje zawitać do tego miasta, to koniecznie musicie odwiedzić Kopalnię Kawy - jeden z nowych conceptbarów, który znajduje się na rogu Rynku. Oprócz tego, że możecie wypić tam naprawdę cudowne, gorące napoje i zjeść pyszne ciasto, dostaniecie tam piękne kubki, filiżanki i inne akcesoria, to można tam kupić kawę z różnych miejsc świata - ja przywiozłam sobie mocną, brazylijską, którą do dziś uważam za jedną z najlepszych na świecie.


Wieczory z kawą i książką, to jeden z moich ulubionych, stałych motywów, których sobie nie odmawiam, jeśli tylko pozwoli mi na to czas. Oprócz tego, że standardowo wypijam w ciągu dnia kilka zwykłych z mlekiem, lubię eksperymenty. I tak moim ostatnim odkryciem jest ta z mlekiem kokosowym, druga z syropem o smaku leśnych owoców oraz pomarańczowa - jesienna faworytka. Spróbujcie, bo jest naprawdę genialna.

Czego potrzebujesz?
  • kawa - wedle uznania
  • świeżo wyciskany sok z pomarańczy
  • goździki, imbir, kardamon, cynamon
  • śmietana
  • cukier waniliowy

Jak to zrobić?
  1. Kawę parzymy z goździkami, odrobiną imbiru i kardamonu. W tym czasie wyciskamy sok z pomarańczy (u mnie na 1 kubek wystarczyła soczysta połówka, ale im damy go więcej, tym bardziej intensywny będzie smak).
  2. Ubijamy śmietanę z cukrem waniliowym (u mnie śmietana kremówka 30% i łyżeczka cukru, ale można też kupić gotową bitą śmietanę i darować sobie ubijanie ;-) ).
  3. Do kawy wlać sok, na górę śmietanę. Posypać cynamonem i startą skórką pomarańczy.


Próbowaliście kiedyś takiej kawy? Macie swoje sprawdzone, kawowe przepisy? ; -)


You may also like

Brak komentarzy:

DZIĘKUJĘ!

Obsługiwane przez usługę Blogger.