3x w maju

/
0 Comments

Maj okazał się być jednym z bardziej intensywnych miesięcy tego roku, choć kolejne jeszcze przed nami. Udało mi się zamknąć wiele swoich dużych spraw, które pochłaniały największą część mojego czasu i uwagi. Po raz pierwszy zobaczyliśmy Berlin, zaczęliśmy sezon na truskawki i szparagi, wzbogaciliśmy naszą biblioteczkę. Odwiedziliśmy nowe punkty na mapie Krakowa i poznaliśmy kilka inspirujących, wyjątkowych osób, a ja po raz pierwszy uczestniczyłam w operacji na bloku chirurgicznym. Podjęliśmy wiele ważnych decyzji i postawiliśmy pierwsze kroki w kierunku otworzenia nowego etapu naszego życia. Mam nadzieję, że wkrótce Wam o nim opowiem!

W cyklu 3 x w tym miesiącu mam kilka fajnych propozycji na jedzenie w Krakowie, polskie marki, które warto poznać, ciekawe postacie i kilka darmowych realizacji, a wszystko w towarzystwie zdjęć, z których część mogliście zobaczyć już na Facebook'u. Sprawdźcie koniecznie!



INICJATYWA

  • Kaja to bardzo dzielna dziewczynka chorująca na neuroblastomę - złośliwy nowotwór wywodzący się z komórek cewy nerwowej. Leczenie jest niesamowicie kosztowne i jedyną szansą dla dziewczynki jest zagraniczna terapia. Chór Sound'N'Grace i TABB nagrali piosenkę, której każde odtworzenie czy ściągnięcie z Internetu, przekłada się na zysk, który ma być bazą do sfinansowania leczenia dziewczynki. Obejrzyjcie ten dziesięciominutowy wywiad, z którego dowiecie się więcej na temat całej historii, a później słuchajcie piosenki "Sens"!
  • 5000 metrów nad poziomem cukru - inicjatywa, o której dowiedziałam się dzięki prowadzącemu zajęcia na oddziale metabolicznym, który jest jednym ze współorganizatorów całej akcji. Ma ona na celu pokazanie osobom cierpiącym na cukrzyce, że choroba nie jest wyrokiem, który od tej pory wiązać się będzie z samymi wyrzeczeniami. Diabetycy z projektu zdobywają wysokie góry - najpierw były Alpy, a już w tym roku czeka ich irański Damavand - 5160 m n.p.m! Chcieć to móc!
  • Wyjątkowy eksperyment , w którym zapytano 99 osób o ich problemy. Czasem odpowiedzi są zabawne, czasem idiotyczne, zwykłe albo niecodzienne, ale gdy w świecie, którym rządzi wojna, dzieci cierpią z głodu, a ludzie umierają na nieuleczalne choroby, słyszysz, że czyimś problemem jest jego iPhone, pogoda albo zadanie domowe, to ogarnia Cię po prostu żałość. 



  BUY IT.PL

  • HIBOUS sleepwear - czyli  polska marka produkująca piękną odzież do spania. Proste, klasyczne i jednocześnie urocze. Kombinezony są moimi faworytami.
  • Pretty home to wyjątkowe dodatki do domu. Od gałek do mebli, poprzez ceramikę, aż do mydelniczek czy chlebaków. Wszystko jest niesamowicie piękne! Jeśli lubicie staroangielski albo prowansalski styl, to koniecznie przejrzyjcie asortyment sklepu.
  • WINOBLISKO to internetowa wersja warszawskiego sklepu z bardzo szerokim asortymentem win. Butelki możemy wybierać uwzględniając kategorie takie jak kolor, smak, aromat, kraj pochodzenia czy ceny.



FOOD: KRAKÓW 

  • Bezogródek street food to nowe miejsce na mapie Krakowa, będące przystanią dla food truck'ów. Spędziliśmy tam ostatnie, niedzielne popołudnie i zjedliśmy genialne burgery ze Skandalicznie Dobry Burger. Obowiązkowe do odwiedzenia podczas wizyty w mieście!!!
  • Hamsa czyli smak Izraela na krakowskim Kazimierzu, które odkryliśmy po powrocie z naszego grudniowego wyjazdu. Idealne dla miłośników falafel, hummusu czy labneh.
  • Miodova to elegancka restauracja na rogu Miodowej i Szerokiej. Piękne wnętrze i genialne kopytka w niecodziennym wydaniu! 




DIY

  • Neony stały się ostatnio bardzo modnym elementem wystroju wnętrz. Na blogu I SPY DIY możecie zobaczyć prostą instrukcję na samodzielne wykonanie, świetne!
  • Piękna, letnia sukienka na blogu A pair & a spare. Jestem ogromną fanką Genevy już od dawna! Wciąż zachwyca swoją niesamowitą kreatywnością i genialnym wykonaniem wszystkich prezentowanych na blogu projektów.
  • Bloga Kasi poznałam dzięki Angelice z adreamerslife.pl. Dowiedziałam się od niej mnóstwo interesujących rzeczy o naturalnej pielęgnacji, więc podsyłam Wam pomysły na domowe peelingi! Sama jestem już po pobudzającym krążenie wg. przepisu Kasi i był fantastyczny!


FREE PRINTABLE

  • Piękny, ukwiecony kalendarz  na cały rok do wydrukowania. Wiosna to moja ulubiona pora roku, tak samo jak i kwiatowe motywy. Zawsze poprawiają mi humor, a do tego pięknie wyglądają we wnętrzach. 
  • Obrazki "Oh happy day" - wciąż pozostając w wiosennym klimacie. Minimalizm i prostota, idealny dodatek!
  • Bloga Jest Rudo na pewno znacie! Kto jest na bieżąco, ten pewnie już jest szczęśliwym posiadaczem ebooka na temat fotografii. Porządna dawka wiedzy, praktyczne porady, masa przykładów. Sama mam zamiar zacząć doszkalać swoją technikę, bo zdjęcia wciąż są moją piętą Achillesa.




INSTAGRAM

  • Nicolaj Griffin - piękna i elegancka kobieta, która uświadamia, że uroda wcale nie zależy od naszej metryki, a wręcz przeciwnie - można zachwycać w każdym wieku.
  • Fashion Grandpas - dopełnienie Nicolaj Griffin, czyli modni dziadkowie! Starsi Panowie i genialne stylówki! Ostatnio jeden z moich ulubionych Insta.
  • BeWitchedQuills/ - Annelies van Overbeek, charakterystyczne stroje i odrobina makijażu, a w efekcie nowa wersja Audrey, Królewny Śnieżki czy Daisy Buchanan. Jestem absolutnie oczarowana jej urodą i niesamowitym podobieństwem do postaci, które prezentuje.



 

Mam nadzieję, że udało Wam się znaleźć coś dla siebie!



You may also like

Brak komentarzy:

DZIĘKUJĘ!

Obsługiwane przez usługę Blogger.